Lokale besturen werven vandaag veel nieuwe medewerkers aan die de publieke sector, en concreet de werking van een lokaal bestuur, nog niet kennen. Dit geeft sowieso enkele belangrijke implicaties:
- Nieuwe medewerkers hebben geen voorkennis over de werking en zelfs over de meest eenvoudige termen die gangbaar zijn binnen die werking.
- Het bestuur moet regelmatig zelf vormingsessies organiseren voor nieuwe medewerkers, maar eigenlijk kost dit te veel tijd.
- De kosten om nieuwe medewerkers op een externe basisopleiding te sturen zijn te hoog.
- Het onboardingproces van nieuwe medewerkers loopt vertraging op door een gebrekkige voorkennis.
In samenwerking met enkele experten en na overleg met verschillende besturen hebben wij vanaf nu een gloednieuwe e-learning klaar die het voor lokale besturen mogelijk maakt om de onboarding een stuk vlotter te laten verlopen.
Alle basiskennis rond de werking van een lokaal bestuur werd in een nieuwe e-learning 'Het lokaal bestuur voor starters' gegoten.
De voordelen voor elk bestuur:
- Een voordelig digitaal opleidingspakket dat u kan inzetten voor al uw nieuwe medewerkers. Eén voordelige abonnementsprijs om alle nieuwe krachten een vlotte onboarding te geven.
- Een gebruiksvriendelijk online leerplatform.
- Iedereen kan de vorming volgen op eigen tempo. Als bestuur geeft u zelf aan welke modules relevant zijn voor elke specifieke medewerker.
- Een vlottere onboarding doordat het inhouse opleidingspakket steeds beschikbaar is. U hoeft geen groepjes te verzamelen die voldoende groot zijn om vormingen te organiseren.
Meer info kan u hier vinden.
Algemene/praktische vragen of een demo kan u aanvragen via info@hrmconnect.be.